Thursday, November 8, 2012

Liebster blog award!

.. da, i ja dobih ovu divnu nagradu. Hvala puno Joanni sa Be creative mommy. Ona je jedna divna, keativna žena i majka, i obavezno posetite njen sajt, da vidite čime sve to kreativnim se ona zanima.

///////////

... yes, me too won this award. Thanks a lot to Joanna at Be creative mommy. She`s one wonderful, creative woman and a mother, and be sure to check out her blog, and see what creative she can do.

Nagrada podrazumeva odgovore na neka pitanja koja mi je Joanna postavila, pa evo ih:

1. Koje je tvoje idealno mesto za život?
Verovali ili ne, ali upravo Novi Sad. Ima toliko lepših i većih gradova, gradova sa plažama i sl., ali kada sam sve sumirala, meni je ipak od svega toga važnije da imam svoje prijatelje u tom gradu, svoju porodicu, svoju kafić, teretanu, kada prolazim gradom da imam kome da se javim..

2. Koji je tvoj omiljeni post koji si napisala?
Ovaj! Mislim da me je na pravi način predstavio, kao i ono u šta verujem i šta mislim. A "mislim ,dakle postojim" :)

3. Koja je najvažnije lekcija koju sam naučila od svojih roditelja?
Budi poštena, vredna i samostalna - kako u postupcima, tako i u stavovima.

4. Da li voliš svoj posao?
Imam sreću da na ovo pitanje mogu da odgovorim potvrdno. Za one koji ne znaju - ja sam psiholog, i radim sa maloletnim prestupnicima u okviru socijalne ustanove. Plata je mala, postoji dosta zakonskih ograničenja, ali imam sreću da radim u struci, da imam savršenu ekipu oko sebe, sa kojima imam  dobru komunikaciju i podršku, i pozicija pruža mogućnost da sama sebi kreiram još neku dodatnu aktivnost. I što je najvažnije, imama minimalno stresa. Ili to barem ja tako sebi napravim... Mislim da je u današnjem stresnom i kriznom vremenu, i više nego dovoljno.

5. Da li si srećna?
Volim da kažem da sam ja "realno srećna", što znači - da, odgovor je potvrdan.

Nagradu bih trebala dalje proslediti, ali pošto sam na oba svoja bloga već dosta puna prosleđivala nagrade i više ne znam kome još nisam, i ko ovu nagardu već nije dobijao, želim da ovaj put nagradu prosledim svim svojim pratiocima. I da ih pozovem da odgovore na neka od ovih pitanja....

Puno vas pozdravljam i hvala što pratite!

//////////////////////

The award suggests to answer a few questions that Joanna has asked?

1. What is your ideal place to live?
Believe it or not, it`s my town -Novi Sad. There are so many bigger cities, with more opportunities, sun and beaches, etc., but I`m more into having your friends and family in your town, your favourite cafe, gym, having familiar people met on the streets, etc.

2. What is your favourite post you have written?
 It`s definitely this one. I think that it represents me well, as well as my attitudes. Because: "cogito, ergo sum" :)

3. What is the most important lession you have learned from your parents?
Be righteous, dilligent and independent - in you own acts, as well as in attitudes.

4. Do you like your job?
I am lucky enough to answer affirmative to this question. For those who don`t know, I`m a psychologist and I work with juveniles in social services. The salary is small, there are lots of law limitations, but I`m lucky enough to work in my occupation (since the unemployment in our country is very high), to have a great team around me, full of support, honesty and good communication, and also, this work position gives me the opportunity to create some additional acitivities for myself, if I want to. And, most importantly, there`s minimun of stress.  I think that in today`s time it`s more than enough.

5. Are you happy?
I often say that I`m "realistically happy", which means that my answer is again affirmative :)

I should forward this award, but since on few occasions I forwarded all the different awards in the past, and I don`t know who won it anymore, I`m forwarding this award to all of my dear followers. And I want to invite all of you who are interested to answer some of the previous questions...

Lots of regards and thanks for following!


4 comments:

  1. Hi! congrats on the liebster award! i'm a new follower from aloha affair blog hop! =)

    www.thislifesbeautifulmoments.com

    ReplyDelete
  2. Hi! I'm your newest follower from the Aloha Affair blog hop as well, and I'm loving your blog so far! Congratulations on getting the Liebster Award!

    I'd love if you followed back! You can find me at What's in a Name?

    ReplyDelete
  3. Hi Aleksandra! I just discovered your blog through An Aloha Affair. I'm following along now and look forward to reading more :)

    Lauren @ www.styleixir.com

    ReplyDelete
  4. Thank you for answer. Have a nice day.

    ReplyDelete